2007-03-13

لـسـوف تـلـتقـيـان

my

سلام الله عليكى ورحمته وبركاته .......... عامله ايه يا فندم.... معلش جيت فجاه وبدون معاد مسبق .... بس
بصراحه كان فى كلمتين فى نفسى وحبيت اقولهم لحضرتك


انا حتكلم بسرعه شويه ..... وكلامى حيكون غير مُرتب و كده ...... يعنى بس يعنى يا ريت حضرتك تفهمى قصدى

انا قبل مااكتب التدوينه دى سئالته امتى ممكن تزعل منى -- كنت متوقع انه يقول لما بتغلس او بتسئل ليه – لكنه رد بسرعه وبساطه -- انا عمرى ما ازعل من حد بحبه

عشان هوه طيب

الاسبوع اللى فات محمد كان فى القاهره وكا المعتاد فاته القطار وطبعا لما وصل اسكندريه قعد يشتكيلى من اهماله فى المواعيد وازاى انه بيضيع على نفسه لحظات حلوه كتيره

عشان هوه غالى

من شهرين عدى عليا فى البيت ونزلنى الساعه 12 بالليل وقعد يتمشى معايا فى شارع المعهد تخيلى حضرتك الدنيا بتشتى والساعه وصلت 2 وهو عمال يتمشا وعمال يحكى عن المستقبل والحلام والغربه بين القاهره والمنيا وانا بصراحه مكنتش مركز معاه لانى كنت سقعان جدا فى اليوم دا وماكنش معايا الجاكت وفى الاخر الشاب الوقور العاقل قعد على الرصيف وبيدنن اغنيه وجيه عزيز الليله فرحان شويه كل ده فين فى قلب السوق

عشان هوه طيب

بكره عيد ميلادى
وانا مالى
انا عايز هديه
معيش فلوس
خلاص اكتب تدوينه عنى وانشرها على اساس انها اهداء ليا
استحاله
ليه
معرفش اكتب عن حد اعرفه خاصه لو انا عارف انه حيقرا الكلام اللى كتبته عنه


عشان هوه غالى

فاكره حضرتك الهديه اللى كان معاها شوكولاته بصراحه انا كنت حكسر الهديه دى بس ربنا ستر تخيلى حضرتك فى اليوم دا لفينا لف لحد ما عجبته هديه من اول جرين بلازا الى محطه الرمل الى شارع الاقبال وكل مره يقول لا الهديه مش مناسبه وفى الاخر طلبت معاه يحط شوكولاته مع الهديه نخيلى حضرتك المشوار من لوران الى زهران فى سموحه عشان الشوكولاته وفى الاخر اشيل انا الهديه وتخيلى حضرتك الهديه كبيره وطبعا على ماوصلنا اول جمال عبد الناصر كان شكلى مضحك لانى كنت بلمع من كُتر ورق الهدايا اللى كان على هدومى ......... كله ده عادى و عادى ان المكروباص يعطل فى اول كوبرى ميامى مفيش مشاكل قاعدين لحد ما السواق يصلح العربيه لكن الاستاذ كان مستعجل وبيقول الوقت اتاخر ... طيب ايه المطلوب ..... ننزل ونكمل مشى .... فوق الكوبرى .... فوق الكوبرى .... والهديه .... تفضل شايلها ...... بصراحه كنت حكسرها وارميها وارميه من فوق الكوبرى .... تخيلى المنظر حضرتك واتنين شباب ماشين على كوبرى ميامى وشايلين هديه بالحجم ده ..... واحساسى ان كل الناس بتبص عليا ...... وفى الاخر اول ما وصانا اخد الهديه ومقلش جزاك الله خيرا او نجاملك فى الافراح او الف شكر..... هو كده طبعه كده متعرفيش تعود ولا ايه


عشان هوه طيب


طبعاحضرتك عارفه مواعيد محمد عمره ما يكون مستعجل ولا متلهف لمعاد العادى جدا انه يكون متاخر مفيش حاجه ممكن تخليه مستعجل ولا حتى ايام الامتحانات لكن انى اكون معاه مره فى المندره بحرى ويوقف تاكسى عشان مستعجل دا حدث كان اول مره اشوفه منه فى خلال مده صداقنا الطويله لدرجه انى ركبت معاه عشان اعرف هوه رايح فين وطبعا عرفت لما مكملناش 3 دقايق وكنا وصلنا لحد اول كوبرى ميامى

عشان هوه غالى

احكيله حاجه تانيه مره كنا مع بعض وكان معانا كتاب اختبارات الذكاء والتحليل النفسى وقعدنا نجاوب على الاسئله وفى الاخر انا قلت عليه انه مجتهد وعمار قال عليه انه مخلص وعلى فكره انا عندى خبره فى اختبارات الذكاء و جلسات التخاطب والقياس الذهنى والحاجات دى بحكم شغلى لكنه رفض وقال انتو متعرفونيش كويس – صحابه من اعدادى ومنعرفهوش كويس _ المهم فى اليوم ده مكنش عايز يبات فى البيت عشان كان محتاج يصحى الفجر عشان يروح محطه سيدى جابر وفضل مقعدنا معاه فى الشارع لحد الساعه 3 الفجر وفى الاخر اقنعناه انه يقضى الوقت الباقى عند عمار

اه صحيح هو مش محب لغيره ياريت تعيدى الاختبار مره تانيه وعلى فكره لو انا كنت قولت عليه محب لغيره برضه مكنش حيقتنع بكلامى اصله مبيسمعش كلام اى حد

انتى عارف انه بيحب يطلع شقه جدته فى الدور الاخير عشان يقعد يتفرج على النجوم بكلمك بجد وانتى عارفه الشقه وعارفه الذكريات اللى فيها

فى النهايه وبصراحه ارجو ان تغفريها لى ... هذا الفتى يحبك الى درجه اكتشفت معها انى لم اعرف معنى الحب بعد كل ما كنت اشعر به وكل كل ما اكتبه من الخيال اذا ما قارنته بما فى قلب هذا الفتى سيصبح ما فى قلبى اوهام فى اوهام عندما يتحث هذا الفتى عن الحب وقلما مايتحث هو ادرك انه يسبقنى فى سباق العاشقين وادرك من صدق نظره عينيه انه سيفوز فى النهايه

انا مع حضرتك انه بيعمل حاجات تجن بس معلش استحمليه

وامانه .. امانه .. امانه ........ تخلى بالك عليه

اخيرا لسوف تتلتقيان اشعر بهاذا



حجات كتيره ممكن تكون موجوده ومنشفهاش

ماعدا الـحـب

للاستماع اضغط هنا

  • هناك 12 تعليقًا:

    محمد السيد..مش حاسكت يقول...

    محب للكمال-محب للغير-مكافح-روماانسي-مراقب-مخلص-محب للحياة-قائد-مصلح

    اخترتم إنت ايه؟؟ولا حاجة ...هي بس الي قالت "محب لغيره" ...

    وده كان اختياري لنفسي برضه ...

    حتي إنتم بعدما قلت لكم قلتم ... آه صحيح ...ينفع محب لغيره .

    يا صحاب12سنة ............

    ربنا يخليها لي ...
    ويخليكوا ليا ... ويخليني ليكم ياااااااااااااااارب

    FATMA يقول...

    ده بوست شخصي شوية

    غير معرف يقول...

    شخصى يا توته بس حلو

    غير معرف يقول...

    من الواضح يا ياء ان صاحبك رومانسى جدا

    وعلى فكره الاغنيه روعه
    يا ريت تقولنا مين صاحب الاغنيه

    غير معرف يقول...

    دا احلى حاجه فى التدوين ان الشخصى مبيبقاش شخصى

    وفعلا الاغنيه جامده

    وياريت كل اتنين متخاصمين يلاقوا واحد يصالحهم ذى ياء

    يلام يا ياء

    Unknown يقول...

    متشكرة على ذوقك- انا ملكة اليمن السعيد-
    بس ياريت يفضل كده على طول وياريت يفضل ده رأي حضرتك وماتقويهوش عليا
    وعلى فكرة حضرتك كنت سبب في صلح قريب
    ومرة تانية باقول شكرا جدا على الكلام ده وعلى ذوقك


    ملكة اليمن السعيد زي ما الملك اختار لي الاسم

    سوكــا يقول...

    مزمزيل يويو
    يخرم جيبك
    احنا اه كنا عندها من كام يوم وورينالها التدوينة دي
    بس متوقعتش انها ترد
    اقول ايه من كتر قعدتنا معانا بقي ..!!!
    المهم
    يحيي بقي
    بس ايه ده كله يايحيي صباح التسييح
    :)
    تعرف بجد والله نفسي الاقي حد من صحابي
    زيك مع محمد
    بجد ربنا يخليك لاخويا

    ياء يقول...

    لاول مره احب ارد على التعليقات

    محمد السيد


    مش عارف اقولك ايه

    يس بجد انا فرحان جدا وسعيد عشانكم

    ومعلش على التعليق


    حتوحشنى

    انى احبك فى الله

    ياء يقول...

    توته توته


    اهلا بيكى فى مدونتى

    من احلى حاجه فى التدوين انه بينقل التجارب الشخصيه





    نبيذ


    ربنا يكرمك

    التدوينه حلوه صحيح لكن الابطال احلى



    مجهول


    محمد رومانسى جدا لدرجه لا يتخيلها احد

    لكنه قادر على اخفار كل ده ببراعه وطيبه شديده




    مجهول

    على فكره دول مكنوش متخاصمين

    ياء يقول...

    ملكة اليمن السعيد

    شرفتنى المدونه يا فندم

    ومتقلقيش محمد صعب يتغير


    محمد حيفضل طول عمره طيب
    محمد حيفضل طول عمره طيب
    محمد حيفضل طول عمره طيب
    محمد حيفضل طول عمره طيب



    محمد حيفضل طول عمره طيب

    ياء يقول...

    سوسكا

    تسيح ايه دا انا كتبت حاجات وبعدين حذفتها

    ذى موضوع البنت اللى فى محل عصير القصب

    لانى لو كنت اتكلمت فى الموضوع دا او موضوع شارع سيدى العراقى محمد كان حيصوت

    بالنسبه للصحاب دورى اكيد حتلاقى
    بس خلى بالك طول مده الصداقه عليه عامل

    محمد السيد يقول...

    الله .. الله ... الله .....

    انت كنت عامل دماغ ايه وانت بتكتب الكلام ده :d :d

    والله يابني انت مبدع وكتاباتك ماليها حل ...