2006-12-16

وقت الحساب









masr27




المتفرجون للانتاج الصوتى يقدمون

عن قصه الكاتب الصامت بن السلبى بن المتفرج

اقرا الحادثه - اقرا الحادثه – وزاليوسف مصرى اليوم صوت الامه – دستور دستور دستور - جرانين ومجلات
تلفزيونات و برامج مدونات ومواقع - اتفرج واسمع وشوف

نكته قبيحه
بيقلك المصرى اليوم نشرت صور قليله الادب للجماعه
ايه صورها وهيا بتخون الشعب ومرميه فى حضن الحزب

هاهاهاهاه


قصاقيص

مش تفتح

معلش انا اسف يا حج
يعنى ايه اسف
معلش مكنش قصدى يا بابا
يعنى ايه انت غبى مبتشفش مش تفتح عينك
انا اسف يا بيه حقك عليا سماح المره دى
انتم ايه مين علمكم تمشوا كده وتخبطوا فى الناس فين اللى خلفوكم انتم …………طول عمركم وانتم كده
انا اسف يا عم الحاج ابوس ايدك ان اسف لاجل خاطر النبى انا اسف وحق الايام المفترجه دى انا اسف عشان خاطر ى اقبل اسفى بص يا حاج انا بكتبلك على الورقه دى انى بعتذر اعتذار رسمى ياريت يكون كفايه عشان تسامحنى
انت غلطان تقدر تقلى ماشى تخبط فى الناس كده ليه شبه العمى
اصل كان فى كلب بيجرى ورايا وانا بفاديه وببعدوا عنى غلطت غلطه كبيره ودخلت فى حضرتك – على فكره انا ابن الجماعه اللى سكنين جنب حضرتك و الله اكبر ولله الحمد عمرنا ما عملنا حاجه تزعل حضرتك من اكتر من 70 سنه وطول عمرنا واحنا بنضحى من اجل سلامه حضرتك واحنا طول عمرنا بندعى ربنا يرزقك بكل خير وطول عمرنا بندافع عن مصالح حضرتك عشان مصلحتك من مصلحتنا وطول عمرنا نفسنا انك ترضا عنا بعد رضى ربنا سبحانه وتعالى معلش انا بتاسف مره تانيه بس يا ريت تلم الكلب اللى مع حضرتك
انتم طول عمركم ……….من يومكم بتقولوا كده انت …… ربنا …… انتم
معلش اسف يا حاج للمره 2784 بعد المليون بقلك


انا ا ا اا سسســــــفـفـففــففــفـفـف

انا طول عمرى انا - والحاج طلع دوله - و الكلب كلب الدوله

- - - - - - - - -
- - - - - - -
- - - -
- -
بيقلك الجماعه خطفوا مدنيه
يا راجل مش مدنيه دى الميته من سنين
لا طلع الجماعه خطفينها ومخبيناه من سنين
من سنه كام كده
من 70 سنه تقريبا
تلاقيهم عدموها وعذبوها وممكن يكونوا معتقلينها لحد لوقتى وحظرين ظهورها
على مين دى برده دوله وعندها مؤسساسات مدنيه
هاهاه اه اهاااااه ه


يتحدث الجميع عما افسده الاخوان فى المجتمع المدنى وما يحدثوه من اضرابات فى البنيه الجتماعيه وما احدثه ظهورهم من دعوات للتطرف والعنف والخروج عن امراء المسلمين العادلين المعتدلين بل لا استبعد ان يتهم احدهم احدنا انه كان السبب فى ارسال الجيش المصر لليمن فى الخمسينيات ونكسه يوليو فى الستينات وكنا اساس البلاء فى كل المراحل التاليه بل ان هناك اعتقاد قوى اننا سبب خروج مصر من كاس العالم فى عام 90 وعدم تمكنا من الدخول مره اخرى بالاضافه الى حصولنا على صفر فى تنظيم المنديال بل ولقد اكددت الدراسات المباركه التى اجرتها الحكومات المتتاليه ان الجماعه هى السبب فى حاله ابى الهول ذلك الكائن الصامت القابع فى العراء منذ مئات السنين بل عندما بوركت محاولاته لفتح فمه مطالبا بحقوقه اسرعت الجماعه ووضعت التراب فى فمه وعاقبته على ذلك بان قيدته بحبال من طوارئ ووضعت فوقه من الاعباء والمشاق ما اعجزته عن العيش فى ادنى مراحل الكرامه بل هى التى دفنته حيا بعد ان سرطنت جسده وعقله بما تعطيه .


س- سؤال – هو اللى بيغلط مش المفروض بيعتذر
ج- جوايز- دا كان زمان دلوقتى اللى بيغلط لازم يولع فى نفسه
س- وان ما عرفش
ج- الف مين يولع فيه



س بدون ج : هو ليه احنا مولعناش فى اللى قبلنا هما مش برده كانوا غلطانين
- - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - -
- - - - -
- - -
ليك فى السياسه يا كابتن
طبخا طبخا انا كنت متعين فى اتحاد الطلبه فى الجامحه المصريه

وانت يا باش مهندس
تكريبا تكريبا انا بابا كان عنده بطاقه انتخابيه لما اتولدت

ايه رايكم ندردش حوالين اللى حصل
بيس يا مان - اقشطه عليك – بس لينا سؤال
اتفضلوا
هو ايه اللى حصل
ايه انتم مش متبعين جرايد ولا تلفزيون
عيب يا باشا دا انا كل اسبوع بشترى الاهرام الرياضى
وانا مفيش حاجه بتعدى فى الوصله مبلقتهاش تمثليه او مسرحيه او كوره او حتى اغنيه
والنت
لا دى لعبتنا دا احنا الشات والشات احنا الدنيا كلها عندنا بضغطه ذر من الكيبورد ذى ما بيقولوا احنا فى عصر الانترنت يا مان
بس متعرفوش اللى الاخوان عملوه فى جامعه الازهر
عملوا ايه يعنى ما طول عمرهم بيقولوا لا للحكومه والحكومه بتقلهم لا طول عمرهم شبطانين فى بعض ايه الجديد يعنى
مفيش جديد ولا حاجه بس ليا سؤال لو واحد غلط معاك غلط غير مقصود واعتذرلك قدام الناس كلها تعمل معاه ايه
قدام الناس كلها كلها
على الهوا فى التلفزيون وكتبلك ورقه انه اسف
حسمحوا طبعا
وانت يا زعيم

والله الناس عماله تخبط فينا وبنعديها مجتش على ده كتر خيره انه اتآسف غيره بيغلط وبيكابر
الف الف شكر يا شباب معلش عملتلكم ازعاج
ولا يهمك محنا اعدين عواطليه على الاقهوه كل يوم مش لاقين اللى نكلمه
رنا يكرمنا ويكرمكم قولوا امين
امين امين


تحبوا نكمل ولا بلاش انا شايف بلاش
عشان عشان انا كل ما افتكر قلبى بيوجعنى
اللى حيسئل ليه حقله كيفى كده



اه انا آ سف على التدوينه دى بجد آ سف – آسف بجد – بجد بجد بجد أسف آسف
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - -
- - - - -
- - - -
يا رب يا رحمن يا رحيم يامن تعلم ما فى السماء وما فى الارض وتعلم خائنه الاعين وما تخفى الصدور
ليس لنا غيرك ندعوه وليس لنا رب سواك فنرجوه الهم اهدنا واهدى بنا واجعلنا سبب لمن اهتدا واجعلنا هداه مهديين ولا تجعلنا ضالين ولا مضلين اللهم ارنا الحق حق وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطل وارزقنا اجتنابه اللهم اجعل القران العظيم ربيع قلوبنا ونور صدورنا وجلاء همنا واحزاننا اللهم علمنا منه ما جهلنا وذكرنا منه ما نسينا وارزقنا تلاوته آناء الليل واطراف النهار على الوجه الذى يرضيك عنا اللهم اجعله لنا فى الحيا دستورا ودليلا واجعله لنا فى القبر مؤنسا واجعله لنا يوم القيامه شفيعا ومنجيا اللهم وفقنا الى عمل الخير وازقنا القبول فيه اللهم وفقنا الى ما تحب وترضى وارزقنا من الطيبات ما ترزق به عبادك الصالحين اللهم ارزقنا الهدى والتقى والعفاف والغنى اللهم ومن اراد بلادنا وبلاد المسلمين بسؤء فخذه اخذ عزيز مقتدر واجعل بلادنا وبلاد المسلمين آمنه مطمئنه اللهم عليك بالظالمين المفسدين اللهم عليك بمن افسد فى بلادنا اللهم عليك بمن افسد البلاد والعباد اللهم عليك بمن افسد شباب المسلمين وبنا ت المسلمين اللهم واكفنا مكرهم اللهم انصر الاسلام واعز المسلمين واعلى بفضلك كلمه الحق الدين اللهم واكتب لهذه الامه امر رشد وتمكين يعز فيه اهل طاعتك ويذل فيه اهل معصيتك واللهم استخلفنا ولا تستبدلنا واغفر لنا وارحمنا برحمتك يا ارحم الراحمين






هناك 3 تعليقات:

محمد السيد..مش حاسكت يقول...

الله ينور ...

ده دلوقتي ولما أرجع حأكمل تعليق

واحـــد مـــــن الـنـــاس يقول...

ايه الحلاوة دي ياباشا ؟؟
بوست ولا اروع والله

غير معرف يقول...

بجد جااااااااامدة اووووووي يايحيي
اصلا محمد هو وبقراه من كتر ماهو عجبه راح ندهلنا انا ومروة عشان نقراه وعجبتنا اوووووووي

حقيقي تستاهل عليه وردة ابقي اعمل سيرش وهاتلك اي وردة من النت بقي واعتبرها هدية مني .. انا لسه حادور